TÜBİTAK 1001 PROJESİ
Temel Hareket Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Oyun Temelli Eğitim Etkinliklerinin Okul Öncesi Çocuklarda Algılanan ve Gerçek Motor Beceri Yeterlik Düzeyleri ile Fiziksel Aktivite Düzeyine Etkisi
Büyük Kas Motor Gelişim Testi-3 (BKMGT-3)
Test of Gross Motor Development-Third Edition (TGMD-3)
Büyük Kas Motor Gelişim Testi-3 (BKMGT-3)
Test of Gross Motor Development-Third Edition (TGMD-3)
Algılanan Hareket Becerisi Yeterliği Resimli (AHYER) Ölçeği
Pictorial Scale of Perceived Movement Skill Competence-PMSC
Akselerometre
Actigraph
Çalıştay detayları hakkında
Erken Çocuklukta Hareket Eğitimi Çalıştayı İleri bir tarihe ertelendi. Detaylar için tıklayınız
Erken Çocuklukta Hareket Eğitimi Çalıştayı
Çalıştay fotoğraflarına erişmek için lütfen tıklayınız...
Algılanan Motor Yeterlik

Algılanan Hareket Becerisi Yeterliği Resimli (AHYER) Ölçeği

(Pictorial Scale of Perceived Movement Skill Competence-PMSC)

 

Çocukların algılanan motor yeterliğini değerlendirmek için temel hareket becerilerini (THB) temel alan (AHYER) Ölçeği Barnett ve arkadaşları (2015) tarafından geliştirilmiştir. Ölçeğin  Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması 121K484 Nolu TÜBİTAK 1001 projesi kapsamında yapılmıştır.

Ölçek, 4-10 yaş aralığındaki çocukların motor beceri yeterliğine ilişkin algılarını Büyük Kas Motor Gelişim Testi-3 (TGMD-3)’e dayalı 13 algılanan temel hareket becerisi ve altı aktif oyun aktivitesi değerlendiren ilk araçtır. 

AHYER’de ölçek maddelerinin sözel maddeler yerine becerilerin gösterildiği resimli öğelerden oluşması, çocukların becerileri, oyunlar, beden eğitimi ve sporlarla ilişkilendirerek daha iyi anlayabilmelerini sağlamaktadır.

Bu yeni araç, küçük çocukların gerçek ve algılanan temel hareket becerilerinin ne derecede ilişkili olduğunu ve THB algılarının fiziksel aktiviteyle ne ölçüde ilişkili olduğunu  incelemeye olanak sağlamaktadır.